Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aproximace hlubokých neuronových sítí
Stodůlka, Martin ; Mrázek, Vojtěch (oponent) ; Vaverka, Filip (vedoucí práce)
Cílem mé práce je zjistit vliv a dopad aproximovaného počítání na přesnost hluboké neuronové sítě, konkrétně neuronové sítě pro klasifikaci obrazu. Pro implementaci neuronové sítě byla použita varianta frameworku Caffe zvaná Ristretto-caffe, která byla rozšířena o možnost použití aproximovaných operací v konvolučních vrstvách. pro používání aproximovaných komponent. Aproximované počítání bylo použito na násobení v dopředné propagaci při konvoluci. Jako aproximované komponenty byly zvoleny komponenty z knihovny Evoapproxlib.
Posilované učení pro hraní robotického fotbalu
Bočán, Hynek ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou umělé inteligence schopné ovládat robotického hráče fotbalu simulovaného v prostředí SimSpark. Vytvořená umělá inteligence rozšiřuje již hotového agenta, který poskytuje implementaci základních dovedností jako je orientace na hřišti, pohyb v osmi směrech a nebo driblování s balonem. Umělá inteligence se stará o výběr nejvhodnější akce v závislosti na situaci na hřišti. Pro její implementaci byla použita metoda posilovaného učení - Q-learning. Pro výběr nejlepší akce je situace na hřišti převedena do formy 2D obrazu s několika rovinami. Tento obraz je následně analyzován hlubokou konvoluční neuronovou sítí implementované pomocí C++ knihovny DeepCL.
Metody zpracování signálů senzorů autonomních vozidel
Kostiha, Petr ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá autonomními vozidly a jejich systémy vnímání okolí. Práce obsahuje popis jednotlivých senzorů, které autonomnímu vozidlu slouží k vykreslení prostoru kolem něj. Dále pojednává o funkci senzorů, a především o způsobu zpracování dat získaných sledováním těchto senzorů.
Zlepšování systému pro automatické hraní hry Starcraft II v prostředí PySC2
Krušina, Jan ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením automatického systému pro hraní strategické hry v reálném čase Starcraft II. Model je trénován ze záznamů her hráčů a dále využívá technik posilovaného učení pro zlepšování vnitřního systému bota. Záměr je vytvořit systém schopný hrát hru jako celek, přičemž staví na frameworku PySC2 pro strojové učení. Vytvořený bot je poté testován proti skriptovaným botům ve hře.
Hluboké neuronové sítě pro posilované učení v realtimové strategii
Barilla, Marco ; Dobeš, Petr (oponent) ; Kolář, Martin (vedoucí práce)
Strojové učenie je jedna z najrýchlejšie napredujúcich odvetví dnešnej vedy. Je to podoblasť umelej inteligencie ktorá sa zaoberá problémom, ako pomocou počítačov riešiť komplexné moderné problémy. Vo vývoji tohto odvetvia hrajú dôležitú úlohu hry, pretože predstavujú optimálne prostredie na testovanie nových prístupov a ich porovnávanie so schopnosťami človeka. Jedna z hier ktoré sú v tejto oblasti stredobodom pozronosti je Starcraft 2, vďaka svojej širokej hráčskej základni a svojej komplexnosti. Praktickým cieľom tejto práce je vytvoriť advantage actor ctiric agenta, ktorý ktorý bude schopný operovať v prostredí tejto hry.
Segmentace obrazových dat využitím hlubokých neuronových sítí
Hrdý, Martin ; Myška, Vojtěch (oponent) ; Kiac, Martin (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je seznámit se a nastudovat teorii současných segmentačních metod, které používají hluboké učení. Na základě teoretických znalostí bude navržena a vytvořena segmentační neuronová síť, která bude schopna segmentovat jednotlivé instance objektů. Segmentační neuronová síť bude zaměřena na detekci elektronických součástek na deskách plošných spojů.
Hluboké neuronové sítě pro detekci anomálií při kontrole kvality
Juřica, Tomáš ; Herout, Adam (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je automatizovat detekci defektů při průmyslové výrobě plastových karet. Typickým defektem vzniklým při takovéto výrobě je kontaminace prachovými částicemi či vlasem. Hlavními výzvami, které v této práci řeším, je malý počet dostupných dat (214 karet), velmi malá plocha defektů v kontextu celé karty (průměrně 0,0068 \% plochy karty) a zároveň velice rozmanité a komplexní pozadí, ve kterém defekty hledám. Realizaci úkolu jsem dosáhl za použití detekčního algoritmu Mask R-CNN a rozšíření datové sady pomocí namodelování vzhledu typických defektů a vytvoření syntetického datasetu o počtu 20 000 obrázků, na kterém jsem detektor natrénoval. Takovýmto způsobem jsem dosáhl 0,83 AP při IoU rovno 0,1 na testovací části původní datové sady.
Interpretability of Neural Networks in Speech Processing
Sarvaš, Marek ; Mošner, Ladislav (oponent) ; Žmolíková, Kateřina (vedoucí práce)
With the growing popularity of deep neural networks, the lack of transparency caused by their black box representation is raising demand for their interpretability. The goal of this thesis is to gain new insights into deep neural networks in speech processing tasks. Specifically, gender classification task on AudioMNIST dataset and speaker classification task on filterbanks from VoxCeleb dataset using convolutional and residual neural network. Layer-wise relevance propagation was used for the interpretation of these neural networks. This method produced heatmaps highlighting features that contributed positively and negatively to the correct classification. As results of interpretation show, classifications were mainly based on lower frequencies in time. In the case of gender classification, I managed to find the model's high dependency on a small number of features. Using obtained information, I created an augmented training set that increased the model's robustness.
Sledování pohybu míče ve videu
Motlík, Matúš ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Bartl, Vojtěch (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá automatickou detekciou a sledovaním futbalovej lopty v zázname športového stretnutia. Na základe predstavených techník zameraných na sledovanie malých objektov vo vysokom rozlíšení sú navrhnuté a implementované efektívne konvolučné neurónové siete, ktoré ďalej využíva upravený sledovací algoritmus SORT pre automatickú detekciu objektov v obraze. Za účelom preskúmania možností spracovania v reálnom čase pri čo najnižšej strate presnosti sledovania sú uskutočnené experimenty so spracovávaním snímok v rôznych rozlíšeniach a s rôznou frekvenciou získavania detekcií. Získané výsledky experimentov sú prezentované a využité pre návrh ďalších rozšírení, ktoré by viedli k zlepšeniu úspešnosti sledovania pri zachovaní dostatočnej rýchlosti spracovania.
Detektor hlavy v obraze
Svoboda, Jakub ; Orság, Filip (oponent) ; Goldmann, Tomáš (vedoucí práce)
Detekce hlavy je důležitou součástí algoritmů pro detekci a identifikaci osob. Tato práce je zaměřena na detekci lidské hlavy v obraze pomocí neuronových sítí. Většina konvenčních detektorů dokáže detekovat objekty v omezené množině úhlů, zatímco modely založené na neuronových sítích pokrývají větší škálu úhlů natočení hlavy. V této práci jsme natrénovali současné state-of-the-art modely a porovnali je z hlediska přesnosti a rychlosti zpracování snímku. Nejvíce se osvědčil model RetinaNet, který dosáhl přesnosti 85,15% AP. Díky tomuto detektoru mohou být vylepšené dostupné algoritmy pro detekci, identifikaci a sledování osob.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.